Sunday, January 9, 2011

Menipu dalam Freecell

Halluuuuu~~ semua. Saya merupakan guest blogger kat sembangkomputer.com yg terbaru. Disebabkan saya xtahu nak tulis ape dengan entry pertama ni, so saya mulakan dengan benda plg bongek saya leh pikirkan.
Sebenarnya tadi saya check list program yg saya guna dan boleh dikongsi dengan pembaca SK.com ni. Usha punya usha, last2 skali terserempak lak ngan game lama Freecell ni. Saya rasa xramai orang suka main Freecell ni tp ramai yang suka main Solitaire. Apa-apa pon..saya nak ajar cara tipu main Freecell.

Dalam Freecell ni ada rekod berapa kali menang, berapa kali kalah. Kalau ada sesapa yang rasa nak buat rekod 100% tanpa kalah hatta satu kali pon…ikutilah cara2 di bawah tapi kena ada pengenalan sket.
Benda2 anda perlu tahu pasal Freecell.
1. Freecell nyer statistic
fc4 Menipu dalam Freecell

2. Gaya kemenangan normal Freecell (ni xde tipu punya)
fc3 Menipu dalam Freecell
3. Gaya menang tipu punya
fc6 Menipu dalam Freecell
So skang ni anda perlu perhatikan beza gambar 2 dan 3. Ini adalah kerana di sini pakar2 Freecell dapat menangkap sama ada anda main secara jujur atau tipu. Kalau anda main secara jujur, bila anda menang anda patut dapat 4 Kings kat atas belah kanan, tapi kalau anda menipu…anda akan dapat random cards cam kt gambar no 3. So dengan tak nak membuang masa, saya teruskan kepada cara menipu.
  • Mulakan Freecell anda cam biasa.
  • Main Freecell anda cam biasa, menipu tidak digalakkan sebenarnya
  • Tapi kalau dah buntu sangat dan lose game skang ni sebab nak bg statistic dalam gambar 1 tuh 100% win, tekan CTRL+SHIFT+F10.
  • Anda akan dapat windows seperti di bawah ni.
fc5 Menipu dalam Freecell
  • Bila anda dapat popup tersebut, klik Abort.
  • Selepas itu anda pilih kad mana-mana yang berkenan di hati, lepas tuh klik la kat mana2 yang anda rasa nak klik dalam window Freecell. Mungkin akan keluar error bergantung kepada “move” anda.
  • Hasilnya selepas itu ada seperti dalam skrin 3.
Sekian, terima kasih

No comments:

Post a Comment